TÖMKÖRNING

Sunnys lathet från igår höll i sig även idag under de 20 minutrarna som jag tömkörde. Han är lungn och avslappnat men jag hatar att jag måste smacka som en galning och till och med viffta lite med spöt för att han ska gå frammåt. Inte direkt vad jag är van vid.

Tömkörningen börjar iaf fungera superbra! Idag började vi träna lite rygga och skänkelvikning, han fattar inte direkt vad jag menar men efter lite övertalning går det bra. Började även träna på att stå mer stilla på en vol och inte springa som en galning efter, även det fungerade bra trots att det är sjukt mycket lättare att gå rakt eller snett bakom. Jag tycker dock att det är väldigt svårt att få något bra tramp och någon energi i formen när han inte har någon frammåtbjudning. Jag får använda dressyrspöt lite och peta på benen så han tar i mer ibland.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0