UTERITT

Jag hade planerat att rida runt lite i sommarhagen och hoppa lite stockar men grinden var stängd så jag red ut istället. Blev en tur längst kanalen, genom samhället, genom skogen, förbi skolan och internvägen hem. Mysigt!

Förutom att Sunny var fjantig och var rädd för allting gick det ganska bra. Jag vågade släppa på honom i vissa galopper och kunde korta upp honom ganska bra i en galopp. Dock blir han väldigt sur när jag bromsar och driver på samtidigt (vill att han ska galoppera med kraft men samlat) och då hoppar han lite fram och tillbaka över vägen, ner i diken och ut på åkrar. Han vill ju bara springa superfort framåt. När han blir taggat i galoppen springer han med så höga benlyft fram att jag flyger ur sadeln i varje språng, charmigt.


Sur häst som inte vill stå still i april.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0