VILA x2

Både idag och igår fick Sunny vila och gå i hagen hela dygnet. Igår var jag äns inte i stallet utan Lina tittade till honom och gav honom hans kraftfoder eftersom att jag var i Stockholm. Idag hade jag tänkt att rida lite lätt men när jag gick av bussen blåste det nästintill storm. Jag tycker att det är lika bra att låta bli att rida då eftersom att det ite ger någonting, speciellt inte när man har en känslig häst som Sunny. Blåser det i flera dagar är det klart jag rider, men han kan lika gärna stå en dag till. Det är inte bra för honom psykiskt när han blir spänd och stressad av blåsten. Nya tag i morgon helt enkelt! :)

Hästarna fick byta hage idag och går nu istället i två av vinterhagarna som är sammankopplade. Eftersom att det regnat så mycket finns det knappt något gräs i sommarhagen. Det gräset som fanns där har dom redan tuggat i sig.

Idag hade vi även stallmöte och jag hoppas sommaren blir som jag vill. Eller det kommer den inte bli helt, men iaf en bra "ersättning" har jag på G. Hoppas, hoppas!



Kommentarer
Postat av: lina

SARAH, SARAH!!!! SER DU SUNNY, SARAH?!?!?! ELLER NARNIA?!?!?! SARAH, SARAH, SARAH!!!! MAN KAN SE VÅRA HÄSTAR FRÅN VÄGEN, SER DU DEM?!?!? SARAH, SARAH, SAAAAARAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH?!?!!??! :D



Hahahahah :D

2011-05-26 @ 09:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0