ALLT PÅ EN GÅNG

I morse vid nio fick jag ett samtal från en i stallet om att Sunny visade tecken på kolik. En kvart senare ringde hon och sa att det var akut. Känslan av att stå i skolan och inte kunna ta sig ut till stallet i ett sådant läge är inte roligt. Som tur var kunde en i Linas klass skjutsa ut oss direkt, tack så mycket!! Jag ringde såklart efter veterinären direkt när jag fick veta att han mådde sämre.

Ganska fort kom veterinären fram till att det var förstoppning i tjocktarmen. Sunny fick morfin, olja genom näsan, massor av dropp och b-vitamin. Efter ett tag verkade han må bättre och sket tillochmed lite. När jag åkte från stallet vid halv 5 fick han lite hö och lite betfor, magen lät mycket då också. :) Sen ska jag ut vid elvatiden ikväll och titta till honom och även i morgonbitti vid 7. Sen blir det väll under dagen i morgon också + att jag ska vara där hela kvällen.

Nu är det bara att hoppas på att allt blir bra!
Varför ska allt komma på samma gång?


Kommentarer
Postat av: Lina

Usch vilken otur ni har :( Håller tummarna för att han ska bli bra så fort som möjligt!

2011-11-11 @ 20:38:33
URL: http://supertravarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0