GUNNORP

Jag har haft fyra super dagar på Gunnorp! Jag trivs så sjukt bra där med människorna och hästarna, man mår så bra av att vara där!

Jag fick underbara Rufus som min lägerhäst, precis som jag hade önskat. Han är en arab/friser korsning som är hur go som helst. Tyvärr är han väldigt seg för min smak men jag tycker om honom ändå! Jag hann bara rida ett ordentligt dressyrpass på honom och såklart så gick det inte bra. Men hoppningen både igår och idag gick bra, han är så lätt på allting.

I söndags hade han ätit lite dåligt och var lite nere så han fick vila hela dagen. Istället red jag Gunnorps segaste häst HB. Dressyren gick väll ganska bra när hon inte stod stilla och vägrade gå, vilket vara ganska ofta. Jag vart överlycklig när jag fick henne från skritt till galopp på under 5 meter och lyckades hålla galoppen i över 5 meter, ungefär den nivån var det på. Jag tror att jag håller mig till pigga och galna hästar i framtiden. På uteritten piggnade hon till iaf och jag lyckades även göra en väldigt fin avramling i leran pga min envishet :P

Efter att inte ha ridit på några veckor och sedan rida 2 gånger om dagen så känns det i kroppen. Jag har träningsverk i muskler jag ens inte visste fanns!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0