KVÄLLSRUNDA

Det är dagar som dag man önskar att man hade gång eller cykelavstånd till stallet. MEn så är det oftast inte när man bor i stan, tyvärr. Jag kom iaf hem från stallet för en halvtimme sedan, tog en snabb liten kvällsrund för att se att allt var bra bara. Och det var det! Han var pigg (så pigg man kan vara när jag kommer och väcker honom i hans skönghetssömn), det lät från magen och han hade bajsat flera högar!

Han hade dock drukigt lite dåligt så jag la i uppblött betfor i en av vattenhinkarna och hällde i betforvattnet i krubban. Hoppas det inbjuder honom till att dricka lite mer. Vattnet i krubban sörplade han fort i sig iaf. Betfor måste vara det bästa som finns ibland, det går nästan alltid att få i hästen lite vatten genom att blöta det i mycket vatten. Toppen!


Nu kommer jag att kunna sova ordentligt när jag vet att han mår bättre. Någon skönhetssömn blir det dock inte för mig då jag ska jobba i morgon och innan det åka till stallet och titta till Sunny igen.

Kommentarer
Postat av: jag

trevlig och läsvärd blogg såg att dy flytatt den :P

2011-11-12 @ 13:58:11
URL: http://gepardsochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0