STALLET IDAG

Idag avr det en kort skoldag för min del, började 9.40 och slutade 12.00. I vanliga fall har vi idrott på eftermiddagarna också men idag hade vi "eget arbete" = lediga. Jag gick in för det där med eget arbete och gick till stallet från kyrkan på 30 min (3 km), sedan mockade jag och fixade allt till Sunny&Narnia för att sedan gå en promenad med Sunny och en med Success. När allt var klart cyklade jag tillbaka till bussen.

Det är så skönt att gå långt när man är arg, för att sedan vara i stallet där man alltid blir på bättre humör. Att ha något att göra och älskade hästar att pyssla med får mig alltid att må bra! Underbart <3

Sunny var faktiskt snäll och ganska lugn i stallet idag! På promenaden satte jag på snodden för att han dels inte skulle få någon kraft att hoppa och resa sig om han fick för sig det och dels för att han kanske skulle kunna arbeta lite. Promenaden gick jättebra! På vägen bort gick han lite spänd och tittade på allt då det var en ny väg vi gick men på hemvägen spände jag in snodden lite löst och smackade på honom så vi gick lite raskare och då jobbade han bra med bakbenen och ryggen. Duktig häst :D

Success var istället lugn och snäll bortåt men på hemvägen var allt mycket läskigare och han trippade runt lite med huvudet högt upp. Det är tur att han är känslig och lyssnar bra eftersom att man är inte är så värst katig när hästen trippar runt en och flyger för minsta lilla när man bara når upp till bogen på den. Haha, inte lätt med stora hästar :p Han vart lite närgången ett tag och då petade jag till honom lite löst med armbågen på bogen på honom, det va inte så populärt sa Success och hoppade upp på bakbenen två gånger. Men sen var han snäll resten av vägen hem! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0