12. MIN FAVORITGREN

Jag har ingen speciell favoritgren utan tycker om både hoppning, dressyr och körning. Det går i perioder beroende på vad som går bra. Dressyr är nog den grenen jag skulle vilja utveckas mest i, då det är den viktigaste och häftigaste grenen enligt mig. Även om man inte tävlar på elitnivå så är det grymt när en häst och människa arbetar tillsammans på det settet. Jag gillar alltså dressyr när det är harmoni och inte en dragkamp.

Då jag själv är hopprädd så stoppar det mig lite i den grenen. Men det är också superkul, varför vet jag faktiskt inte. Det jag skulle vilja träna och tävla nu är fälttävlan. Hoppning, dressyr och terräng kombinerat så man måste träna på allt = varierad träning.

Trav och skolkörning är också kul! Trav för att det är buskul när man har en snäll häst och jag gillar att bara hålla på i travstall med att pyssla om hästarna och så. Skolkörning tycker jag är helt amazing när man kan det och är duktig. Helt klart något jag vill lära mig mer om!

Jag gillar lite av allt, mysa barbacka i skogen eller galoppera på ett fält är också underbart!


Kommentarer
Postat av: Linda

Kanonfin desgin på bloggen hörrni!

2011-10-24 @ 22:12:38
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0