14. SAKER DU GÖR VARDAGLIGEN I STALLET

När jag kommer till stallet så brukar jag alltid börja med att titta på tavlan om det står något viktigt där, sen säger jag hej till dem som är där och så byter jag om till stallkläder om jag inte redan har det på mig. Av stallsysslorna brukar jag börja med att mocka och platta till spånet. Om det behövs så lägger jag in mer. När mokningen är klar sopar jag utanför boxen och sedan byter jag ut vattnet i vattenhinkarna. Sen fixar jag kraftfodret och efter det går jag upp på loftet och gör höpåsarna. När alla stallsysslor är klara tar jag in Sunny, borstar, fixar och tömmkör honom.

Detta är den vanligaste ordningen jag gör sakerna i och så jag vill göra det. Sen händer det ju att jag kanske gör maten innan vattnet för att göra Lina sällskap på loftet och så. Ibland pysslar jag med Sunny och tömkör/rider innan stallsysslorna. Men det är såhär jag vill göra det =)

Kommentarer
Postat av: Lina

Och sen, nästan varje dag, står Lina och kollar på när du arbetar och säger "Sarah, är du klar snart?!" ;)

2011-10-27 @ 08:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0