2. NÄR OCH VARFÖR JAG BÖRJADE RIDA

Jag började rida i januari 2003 på Valla ponnyklubb efter att ha stått på kö dit i nästan 3 år. Varför är för att när jag var liten ville jag alltid göra som min syster, vara som henne och vara med hennes kompisar. Så när hon började rida där ville jag också det, men fick som sagt vänta några år.

Innan jag började i Valla red jag dock några gånger på Gunnorp då vi åkte dit med en familj vi känner och hyrde först två ponnyer i en halvtimme och sedan red de vuxna i en halvtimme. Det jag kommer ihåg från det var att jag hatade hästen som jag och min syster oftast delade på, Trixon. Såfort ledaren släppte blicken från honom så drog han ner huvudet under staketet och åt gräs, det tyckte jag var super läskigt! Trixon står fortfarande kvar på Gunnorp och trots att han är världens snällaste så har jag fortfarande någonting emot honom :P

Första ridbilden jag har, tagen i juni 2003. Här rider jag i Valla på ponnyn Chapman. Det ridpasset kommer jag ihåg för Chapman bet mig i mina gummiridstövlar när jag satt på, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0