4. DET HÄR ÄR JAG BRA PÅ

Precis som för många andra så är det här en av de svåraste punkterna att skriva. Det är faktiskt väldigt svårt att berömma sig själv och skriva något man är bra på, mycket lättare är det att skriva sånt man är dålig på.

Jag tycker iallafall att jag är ganska bra på att variera träningen för Sunny. Jag rider mycket sällan i paddocken två ridpass efter varandra. Det finns så många fler sätt att träna hästarna än att rida innanför paddockens staket och ridhusets fyra väggar. Paddock/ridhus använder jag när jag vill kunna rida på volter för att mjuka upp hästens sidor, hoppa eller om jag har fotograf med mig. Annars rider jag mycket ute i skogen, på grusvägar och på fält, även på vintern. Jag tror på att det ger en friskare,självsäkrare, hållbarare och framförallt gladare häst. Man kan faktiskt jobba hästen i olika övningar även när man rider ute.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0