8. MIN STÖRSTA RÄDSLA INOM RIDSPORTEN

Jag vet att det kan låta helt galet, men min absolut största rädsla inom ridsporten är att tappa kontrollen. Jag anser inte mig själv vara ett kontrollfreak, men när jag sitter på en häst vill jag alltid ha kontroll. Tappar man kontrollen så kan det faktiskt bli riktigt faligt, då är det både mitt och hästens liv som står på spel.

Jag är sällan fult seriös och tänker säkerhetsmässigt. Men det betyder inte att jag inte har kontroll. Det finns inget bättre än att dra fram i full galopp på ett fält eller busa runt barbacka. Men som sagt, jag vill fortfarande ha kontroll. Jag vill kunna stanna om det behövs, i de situationer där det kan bli farligt för mig, hästen och andra i omgivningen. 

Tappa aldrig kontrollen över ditt egna liv.


Även om det faktiskt händer ibland så kan det vara en rädsla. En rädsla är något man inte vill ska hända eller som man tycker är obehagligt, det betyder inte att man aldrig utsätts för det.
Vad är eran största rädsla?


Kommentarer
Postat av: jossan

Att ramla av och bryta nacken/ryggen..

2011-10-21 @ 09:09:10
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0