BANANEN

Stallägaren som fodrade och släppte ut hästarna i morse sa att Sunny hade varit ganska så galen över att få stanna kvar inne. Hon blev tillochmed tvungen att stänga hans galler för att hon trodde att han skulle ta sig ut annars. Knäppa hästen. När jag kom på kvällen var han rastlös och ganska så sur. Det slutade för min del med en smäll på näsan (som fortfarande ömmar) och en spark på hälsenan. Han sparkade även mot mig i boxen och var inte många cm från att träffa mig på låret.

Dock var han väldigt snäll när jag och Lina promenerade ner med honom till ridhuset och gick några varv med honom där. Jag trodde nästan att han skulle få lite damp av att komma ut men som tur var hade jag fel!

Eftersom att han inte kan stå inne heller och det är ganska många månader så delade vi idag av gamla hagen så att den blev liten. Så nu får han gå med Narnia i den hagen där dem fortfarande kan springa lite, men inte får upp någon fart som i den långa hagen. Hästen måste ju faktiskt inte bara hålla sig frisk fysiskt utan även psykiskt. 
 
En bild från ett hopppas i augusti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0