SUNNY IDAG

Idag tömkörde jag Sunny igen efter ca en veckas uppehåll. Ibörjan var han lite jobbig och skulle jävlas med mig genom att vägra gå på spåret, gå skänkelvikning ist för rakt fram och att vara livrädd för dörren. Men jag la upp en planering för att få mer struktur på det hela och itne bara bråkamed honom. Då gick det mycket bättre!

Det simpla jag gjorde var att gå runt på fyrkantspåret och varjegång jag kom till en kortsida så la jag en 20 m volt vid A/C. Inte så svårt men nyttigt. Gjorde så några varv åt båda hållen och la även in halter och ryggningar på långsidorna. Det tog typ 5 minuter innan jag kände mig nöjd. Men det räcker!

Jag pratade även i telefon med en kompis i några minuter under passet och då fick Sunny gå runt lite som han ville men mig efter hållandes med en hand i båda tömmarna. Knäpphästen fick för sig att gå vänsteröppna på diagonalen eftersom att det var lite olika längd på tömmarna. Har nog aldrig sett honom så fin som han var då, haha. Det är när man inte försöker som det går bra! ;)


Bild från första september.

I morgon funderar jag på att lägga in lite bommar som han ska gå över för att arbeta bättre. Veterinären har ju sagt att jag ska variera med det och att köra utan. Gör jag det blir det väll något enkelt som tre bommar i rad på en långsida tex. Sen får vi öka på med böjt spår och fler bommar efter några veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0