MINA TANKAR OM EN KOMMENTAR

Fick en kommentar på ett inlägg som gjorde mig ganska arg. Inget påhopp till tjejen som skrev det, men jag måste få säga vad jag tycker.

"En travare är faktiskt en travare, och kommer aldrig att kunna bli lika bra som en vanlig ridhäst, oavsett vad alla säger."

Enligt mig är detta fel. Så fel det kan bli. Detta är vad jag kämpar emot och en stor anledning till att jag varje dag sätter mig upp på Sunny och kämpar i motgångar. Om det är en sak jag vill göra, så är det att bevisa hur fel dessa människor har.

En travare är som vilken annan häst som helst. En travare är fortfarande en häst även om den inte är avlad för ridning. Och travare är underbara hästar, de är väldigt ofta lättlärda och positiva.

Jag vet flera varmblod som är minst lika fina som en "vanlig" ridhäst. Och jag räknar min häst till en sådan, men han behöver lite mer träning bara. Man skulle kunna säga att han är en oslipad diamant som är full av ett lager damm. Men det är inte damm han är full av, det är mental stress. Med kärlek och tålamod kommer han att bli stadigare och bli en fin ridhäst.

Jag tycker att nia ska läsa detta inlägget om ridtravare om ni inte gjort det. Och tänka om! Enligt mig är ridtravare dubbelt så bra som andra hästar och med tro, hopp och kärlek går allt. Men det är ju bara mina åsikter.. :)


En av de första gångerna som Sunny galopperade i paddocken med mig.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kan bara hålla med, blir så trött på folk som bara nej varmblog kan inte bli bra, punktslut. typ. Men jag tror att det blir lätt att säga så om man inte rider varmblod själv. Men jag tror samma som dig, att många varmblod kan bli minst lika fina som t.ex halvblod, med rätt träning, och ja många är nog oslipade diamanter! :D

2011-01-29 @ 20:51:57
URL: http://jjjennys.blogg.se/
Postat av: Andrea

Det var jag som skrev kommentaren, och nej - jag har absolut ingenting emot varmblod. Jag har själv haft ett och hon var jordens underbaraste häst, och hon gick väldigt bra hon med. Jag tycker att Sunny är superfin och att du har jobbat på bra med honom. Men jag står för vad jag tycker och en travare kommer aldrig kunna gå OS, right? :) Det var det jag menade, blev lite fel bara.

2011-01-30 @ 10:39:54
URL: http://tteamstenhagen.blogg.se/
Postat av: josephine- tävling på bloggen!

Hej!

Just nu har vi en tävling på våran blogg!

där man kan vinna en smyckesats!!! som är värt 249kr! http://twinblogg.blogg.se/2011/january/tavling-1.html#comment

2011-01-30 @ 11:09:31
URL: http://twinblogg.blogg.se/
Postat av: Filmster.se

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? Det är en helt ny filmblogg med massor av bra filmtips!



Om du skulle gilla Filmster så kan det vara bra att veta att det går finfint att följa bloggen via både Facebook och Bloglovin'! Bra?! :)



Ha en underbar och filmrik söndag önskar vi på Filmster.se! :)

2011-01-30 @ 11:12:30
URL: http://www.filmster.se
Postat av: tove

jag håller med dig, jag hade blivit arg om någon sagt så till mig!

Jag har haft travare och om jag någon mer gång i mitt liv skulle skaffa häst då skulle det vara travare. Jag älskar travare, de är lätthanterliga och snälla hästar. lättlärda och man kan forma de som man vill. jag hatar alla jävla fördommar från uppblåsta jävla snorungar som tror de är så jävla mycket bättre hästmänniskor för att de har dyra hästar med fina papper, som är skit.



Travare i mitt hjärta<3

2011-01-30 @ 11:23:59
URL: http://tovelantz.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är där i mot mer jobb med en ridtravare, just för att dom är fram avlade för o springa fort i trav.



Så de måste läggas ner mer jobb på dom än kanske på ett halvblod.



Tycker det är bra av dom som omskolar ridtravarna. :)

Att dom har sånt tålamod, och även kunskapen att skola om dom.



Så ett plus till dom.

2011-01-30 @ 12:03:23
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0