HÄSTARNA GENOM TIDERNA - VALLAS TEO

HÄR skrev jag lite kort om hästarna som gjort extra avtryck i hjärtat. Nu tänkte jag skriva mer detaljerat om varje häst och jag tar det i ordning, med början på Teo.

Russ vallack
1989-2005

e: Grane 253 - u: Tösabiten 2704
ee: Dröm 131

Teo var min första sköthäst. En ridskole ponny som jag blev skötare på i januari 2005. Jag fäste mig väldigt mycket vid honom och saknar honom något otroligt. Teo gjorde det mesta en B ponny kunde göra. Vunnit DM i hoppning 3 år i rad, snällt sprungit runt hoppbanor med nybörjare, agerat läromästare och promenerat många gånger på både handikappsridning och barnridning. Snällare häst är svårt att hitta. Teo hade dock astma, gräsalergi, benproblem och försämrad syn vilket gjorde att jag inte kunde rida honom på mina lektioner utan lullade bara runt på honom i skogen på eftermiddagarna.
I mitten på augusti 2005 kom jag upp till stallet efter att ha avrit bortrest och möttes av tre tjejer som var ensamma i stallet. Stallpersonalen var med Teo på mantorps ATG klinik. Han hade gått omkull på kullerstenarna i Gamla Linköping när han gått ponnyridning och då förstog dom att allt inte var helt rätt med honom. På eftermiddagen kalalde dem till stallmöta för alla som var i stallet och vad som sades då glömmer jag aldrig, Inte glömmer jag heller sista blicken jag fick av honom. Han avlivades den 19 augusi 2005 pga andningsbesvär.

Rest in peace, älskade du ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0