MINA RIDSTÖVLAR

Här skrev Josephine ett inlägg om sina ridstövlar och nu tänkte jag göra ett inlägg om mina. Jag har tre par, men bara ett par jag använder.

HORSEHEAD LÄDERSTÖVLAR JUNIOR 
När jag skulle köpa mina första ridstövlar för tre år sedan letade vi på Sharpman, mätte, funderade och provade. Men inga passade. Små fötter, långa ben och smala vader är inte lätt att ha när man ska leta stövlar. Det enda alternativet då var att special beställa ett par, men att lägga ut sju tusen för ett par ridstövlar när man bara rider på ridskola kändes lite onödigt. På vägen hem åkte vi förbi hööks och dessa passade, fem tusen billigare!
Jag älskar dom, de ger bra stöd och är snygga. Men tyvärr har mina ben blivit ännu längre så nu ser det hel knas ut. Snörningen har även gått sönder på ena så ska byta ut den på båda och sedan sälja.


TRETORN COMFORT
Dessa hittade jag på halva priset på Horze i Stockholm. Gråa och supersnygga till minarosa-grå outfits som jag alltid hade då. Passar även bra till min rosa-grå Lamicell hjälm. Jag tycker att comfort passar mig bättre än advance trots att advance är mkt snyggare. Stövlarna är bra, vattentäta, lätta att rengöra men inte speciellt sköna enligt mig (gillar itne advance heller.) Dessa funderar jag också på att sälja då jag knappt använder dom.


CRW LÄDERSTÖVLAR TRENTO
I oktober köpte jag ett par nya läderstövlar, liknande modell mot dem gamla men med mjukare läder. Tycker dem är stilrena, snygga och ger bra stöd. Har precis gått in dem och de är faktiskt sköna! Jag tycker att de är superbra stövlar till ett bra pris, 1999 kr :D Dessa använder jag alltid när jag rider dressyr.





Kommentarer
Postat av: Pernilla Renström

om du vill sälja din tretorn comfort och dom är i stl 36 köper jag dom! Mejla mig isåfall :)

2011-11-05 @ 16:21:15
URL: http://pillorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0